Inżynierowie Formuły 1 ciągle unowocześniają swoje bolidy. W ubiegły weekend w Barcelonie zespół Ferrari zastosował innowacyjny nos w swoim F2008, który był wcześniej testowany na tym samym obiekcie i który przykuł uwagę wszystkich.
Po udanym występie w Hiszpanii prawdopodobnie część zespołów F1 skopiuje rozwiązanie inżynierów z Maranello. Mimo iż zespół Ferrari poinformował, że nowy projekt nosa może nie zostać użyty podczas wszystkich eliminacji sezonu, jak donosi szwajcarska gazeta Motorsport Aktuell, zespół BMW Sauber w nadchodzących dniach będzie chciał przetestować w tunelu aerodynamicznym rozwiązanie włoskiej stajni.„Jestem prawie pewien, że takie rozwiązanie pojawi się w innych bolidach, tak więc będziemy musieli się temu przyjrzeć” powiedział Willy Rampf- dyrektor techniczny zespołu BMW Sauber.
30.04.2008 14:52
0
Rozwój to również umiejętne naśladownictwo, więc bardzo dobrze, że BMW-Sauber ma zamiar przynajmniej rzucić okiem na rozwiązanie Ferrari i w przypadku pozytywnych wyników testów wprowadzić je ewentualnie do pakietu aero na którymś z wyścigów.Forza Kubica!!!!!
30.04.2008 14:52
0
No właściwie przetestowanie w tunelu aerodynamicznym tego rozwiązania nie jest niczym dziwnym. To tak jakby badali tą pokrywę Red Bulla, czy "narośl" Hondy.
30.04.2008 14:53
0
A ja mam nadzieje,że to niewypali i mogą tu kibice BMW sie na mnie obrażać ,ale nie poto Ferrari wymyśla takie żeczy aby to potem wszyscy kopiowali:-/ taka marka jak BMW powinna sama coś wymyśleć bo niepoto inżynierowie w Ferrari główkują godzinami aby potem pół stawki miało to samo... to jest logiczne,że każdy podgląda najlepszych ,ale niemoże być tak,że ktoś wprowadza innowacje innych zreszta Mclaren sam dobrze sie o tym przekonał dlatego mam nadzieje,że w BMW to nie wypali.
30.04.2008 14:59
0
nie chce nic mówić ale Statek...rzeczy pisze sie przez "rz" a nie przez "ż"
30.04.2008 15:09
0
Nie "kopiowali" a naśladowali. Wyrażaj się precyzyjniej. To oczywiste, że aby dotrzymać kroku innym w stawce konstruktorzy mogą mieć zbliżone pomysły, które juz ktoś zastosował. Poza tym Ferrari już czerpie z niego korzyści, podczas gdy inne team'y dopiero nad tym pracują. Za swoją innowacyjność czerpią korzyści już teraz i o to chyba chodziło.
30.04.2008 15:10
0
Sprawa nie jest taka prosta: "zrobimy w nosie dziurę i bolid będzie miał lepszą trakcję". Chodzi o koncepcję, a dopasowanie takiego rozwiązania do całego bolidu może wiązać się z przeróbkami wielu elementów aerodynamicznych
30.04.2008 15:14
0
No to sobrze że przynajmniej prubują różnych innowacjii i idą do przodu.. oby coś zrobili z Tym sprzęgłem u Roberta Kubicy bo traci i to nie ze swojej winy.. jeszcze trochu ponad tydzień i znów się zaczną emocje. Pozdrawiam:)
30.04.2008 15:16
0
Nie, Statek. Teraz to już pierdoły pociskasz. Naturalne jest, że dobre rozwiązania się kopiuje. To tak jak z puszką na piwo (lub inne napoje), ktoś ją wymyślił a cała reszta będzie próbować robić puszki z drewna lub z plastiku bo nieładnie jest wykorzystać czyjś pomysł. Popatrz na bolidy jakie są podobne w różnych latach jak i obecnie. Tak działa ewolucja maszyn. Dobre rozwiązania się rozpowszechniają, złe giną śmiercią naturalną.
30.04.2008 15:19
0
interesujące
30.04.2008 15:22
0
"prubują" przez "o" kreskowane i "niemoże" oddzilenie.Taki żarcik. Jeśli już temat poszedł w technikę, czy ktoś wie dlaczego BMW nie stosuje osłon na przednich kołach?
30.04.2008 15:31
0
szkoda bo ten nowy przód BMW SAUBER jest bardzo fajny
30.04.2008 15:31
0
Znajac BMW to to spapraja.Tak jak spaprali z kolpakami.Od Ferrari skopiowali kolpaki.I na prezentacji BMW Sauber F1.08 w Monachium odrazu te kolpaki po odpadaly.I juz nie uzywaj:-)Keep FlyingKIMI!!!!
30.04.2008 15:31
0
Bo Polscy fani Kubicy je kradną do swoich Beemek:) Żaaaaaart, żeby ktoś mi tu wiązanki o honorze nie pocisnął...A na poważnie to nie wiem, ale wydawało mi się,że na którychś testach lub którymś treningu widziałem je na bolidzie...Ręki sobie jednak uciąć nie dam...
30.04.2008 15:54
0
Ble..bl.. ble. Tak się składa, że pierwszy szkic „dziurawego” nosa został zamieszczony przez jednego z internautów na forum serwisu F1Technical.net... 24. sierpnia 2007 roku! Tym razem to nie dane wyciekły z Ferrari do Internetu, ale to Ferrari zostało zainspirowane pomysłem jednego z forumowiczów. A poza tym pomysł "dziurawego nosa" nie jest niczym nowym w Formule 1. Pozdrawiam
30.04.2008 15:54
0
Ale macie problemy natury moralnej. Cel uświęca środki, także jak ta "dziura" poprawi ich czasy to nie widzę powodu dla którego nie mieliby z niej skorzystać. Jeżeli kogoś razi słowo "kopiować" to niech używa "adaptować". BMW poprostu zaadaptuje to rozwiązanie, być może wymiar bądź kształt będzie inny bo będzie się lepiej spisywać, bo np: bolid BMW ma troche inne parametry.
30.04.2008 15:59
0
Jesli to ma im pomóc to neich się wzorują an Ferrari. byle nei było powtórki z historki - Ferrari, McLaren ite sprawy.
30.04.2008 16:09
0
Może każdy team będzie miał taki sam bolid? Wtedy będzie sprawieliwie. Zartuję przecież BMW pany
30.04.2008 16:40
0
Przetestuje. Ale czy użyją tego w tym sezonie czy w następnym? Nie wiadomo
30.04.2008 16:51
0
pamietajcie ze to co sprawdza sie w F2008 nie musi sprawdzac sie w bolidzie BMW..
30.04.2008 16:53
0
w koncu to dwa zupelnie inne bolidy..
30.04.2008 16:57
0
BMW Force Power - może pomoże to w uzyskaniu wiekszej prędkości na prostych i umożliwi kierowcom wyprzedzanko pod koniec prostej!
30.04.2008 17:18
0
I Robert może dzięki temu będzie mógł zjeść trochę makaronu
30.04.2008 17:22
0
ale to nie jest innowacyjne unowocześnienie, przecież już było to kiedyś ale to porzucono!!!
30.04.2008 17:27
0
ta dziura raczej sprawdza się na bardziej technicznych odcinkach toru..lepszy docisk bolidu
30.04.2008 17:28
0
niech kombinują byle wykombinowali jeszcze szybszy bolid aby kubica mógł ścigac sie z massą i raikonenem
30.04.2008 17:28
0
no i oczywiscie nick też
30.04.2008 18:34
0
2008-04-30 14:53:07 Statek Kolego to normalna kolej rzeczy że zespoły sie naśladują. Dajmy na to pokrywe silnika w RBR teraz taka pojawiła sie w Renault. A w zeszłym roku gdy nie pamiętam już który zespół wprowadził pierwszy to "podwójne" przednie skrzydło ale to był chyba McLaren i teraz takie skrzydło jest w większości bolidów i w Ferrari też takie jest. Słyszałem wypowiedzi inżynierów Ferrari którzy mówili w Barcelonie że wcale nie zyskali tak wiele tym nowym nosem. Mówili tak by inne zespoły nie kopiowały ich nosa. Taka podpucha i sposób obrony przed kopiowaniem , które zabronione nie jest.
30.04.2008 18:36
0
Niech testują, może im to pomoże prześcignąć McLarena. A co do kopiowania to od zawsze wszyscy od wszystkich ściągają: BMW "rogi" od Maków, Renault pokrywę silnika od Red Bulla, wszyscy kołpaki od Ferrari, McLaren bolid od Ferrari (żart), raz pomaga a raz nie a największe korzyści i tak odnosi ten kto to wymyślił pierwszy.
30.04.2008 18:50
0
Witam wszystkich. Może ja w tym miejscu z innej beczki. Intrygują mnie pogłoski na temat tego iż Robert zawiódł szefostwo w ostatnim wyścigu (czy to jest prawda?). Jeśłi tak to ja twierdzę, że mimo faktycznie słabego startu 3 miejsce było do wypracowania. A co należało zrobić? Wystarczyło przy pierwszym pit stopie widząc, że Hamilton ma zjazd w tym samym czasie zatankować na 2-3 okrążenia więcej i po drugim Robert był by przed Hamiltonem. Tak więc do bani strategia drogie szefostwo bmw. Powinni się pouczyć tego od Ferrari i pooglądać jakie triki stosowali gdy jeździł Schumi! A co takiego zrobił Nick? jeśli Kubica zawiódł? - dla mnie paranoja. Jeśli się mylę to proszę o wyprowadzenie z błedu>
30.04.2008 19:21
0
zyleta, a jak sobie wyobrazasz zatankowanie na 2-3 okrazenia wiecej, mozesz mi to powiedziec, biorac pod uwage drobny fakt, ze ty wiesz ile im wlano paliwa, a oni tego nie wiedzieli przed tankowaniem ile przeciwnik naleje.
30.04.2008 20:06
0
żyleta skąd ty się urwałeś?? Gdyby Hamilton tankował jako pierwszy, to po czasie tankowania można by coś wywnioskować, ale oni tankowali jednocześnie w tym samym czasie.
30.04.2008 20:18
0
Żyleta - zakręciłeś się? naprawdę świetny z Ciebie taktyk-jasnowidz :) Przeczytaj prema, on ma rację.
30.04.2008 21:27
0
elo
30.04.2008 21:36
0
Żyleta "ostro" pojechała. I w dodatku nie wzieła pod uwage że bolid z paliwem na 2-3 okrążenia wiecej bedzie nieco tracił dystans.
01.05.2008 13:27
0
Żyleta: Nie czytaj bzdur na innych portalach pseudoF1 to nie bedziesz zadawal takich pytan. Robert zawiodl szefostwo?? Rober to najlepsze co spotkalo BMW!
01.05.2008 17:34
0
bmw radziłoby sobie jeszcze lepiej gdyby jeździli na michelinach no a renault byłby na szczycie
01.05.2008 19:38
0
zyleta oni powiedzieli ze liczyli ze Robert stanie na podium ale trzecie miejsce p[rzegral na starcie i musza sie z tym problemem uporac i jak by zaczeli narzekac na Roberta to niech wiedza ze on kontraktu przedłuzyc nie musi a wydaje mi sie ze Ferrari chcialo by polaka ale maja masse i kimiego i nie maja jak go tam zabardzo wziasc a REobert ma duze szanse na ferrari poniewaz dla nich jest prawie jak włoch i ma mnostwo kibicow
01.05.2008 21:08
0
prawdopodobnie każdy polak jest zawiedziony wynikiem Roberta na ostatnim GP ......Ja cieszę się z równej jazdy i zdobytych punktów bo to liczy się najbardziej na koniec sezonu !!!!! Teraz będzie miał trudniej bo jest przed .....
03.05.2008 09:35
0
BMW powinno raczej popracować nad większą wydajnością silnika, aerodynamikę i tak mają lepszą od ferrari.
03.05.2008 15:29
0
Dokladnie tak jak wielu pisze... kopiowanie to podstawa. Wygrywa ten co to wynajdzie bo byl pierwszy i zapunktowal na tym a skopiowac sie idealnie nie da co najwyzej podchycic pomysl! Zrobia dziurke ale na pewno nie bedzie taka jak w ferrari bo ich auto jest inne i oni to dostosuja do wlasnych potrzeb tak jak renault np pokrywe silnika przeciez nie jest identyczna jak w red bullu tylko podobna tak samo jak i przod reni jest bardzo zblizony do ferrari z sezonu 06-07... ja jestem za to ciekaw kiedy ferrari lub maci przetestuja "skrzela rekina" z BMW nie wiem ilu z Was dostrzeglo te efektowne wglebienia na bokach BMW ktore jak dla mnie i tak sa niesamowite! Po prostu maja w sobie "DEMONA"
04.05.2008 23:13
0
No tak! Wszystkie TEAMY skopiuja od Ferrari "dziurawy nos" a od BMW "dumbo wings" (niewiem czy dobrze napisalem) POZDRO
03.06.2010 09:26
0
ale prostota w środku, na kierownicy dwa przełączniki zegary wskazówkowe :) Spartańskie warunki ! Ale właśnie w tamtych czasach liczył się kierowca.
02.07.2011 18:07
0
ahh tym to trzeba było umieć jechać :D jeszcze lewarek do zmiany biegów gdzieś z boku :)
01.04.2012 12:38
0
Zauwazyliscie ze liczniki sa przechylone w lewo :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się